18 Haziran 2011 Cumartesi

Dans Edemeyen Ama Ettirmek İçin Elinden Geleni Yapan Kadın; Femme Britney!

      Her ne olursa olsun Britney kesinlikle çok şanslı biri. Baby One More Time'dan bu yana her zaman çok iyi yapımcılarla, söz yazarlarıyla çalıştı. Çocukları elinden alındı, eşiyle boşandı, tedavi gördü derken her zaman olağanüstü şarkılara imza attı. 'Blackout' döneminde bile albümü harikaydı. Britney'in devamlılığını sağlayan tek şey bence şansı. Çünkü objektif bir şekilde bakıldığında özellikle Circus Tour: Starring Britney Spears ve Femme Fatale performanslarında Britney gerçekten bir fiyasko! Hem dans etmiyor hem de canlı söylemiyor. Ama hala en gözde 'sanatçı'lar arasında. İşte bu şanstır. Ama her ne olursa olsun şarkı bakımından Britney'in yanına kimse yaklaşamaz. Gerçekten bomba şarkılar geliyor bu kıza. Ama performans şimdilik onun işi değil...



    Femme Fatale'a gelecek olursak. Albüm beklediğimden de güzel. Şarkı seçimleri her zamankinden daha cesur. Bu albümle birlikte Britney farkında mı bilmiyorum ama büyük bir risk altına girmiş. Hem Blackout da hem de Circus da genel olarak pop tarzına yönelen Britney, bu albümde biraz daha elektro-tekno altyapılara sahip. Hold It Against Me klibindeki mikrofonlar karşısında paparazzilere çemkirir ve korkutur vaziyette poz veren Britney 'Baştan Çıkaran' olmasa da 'Kolay Lokma Olmadığının' altını çiziyor. Bir sonraki klip olan Kesha'nın sözlerini yazdığı 'Till The World Ends' ise şarkıyla alakalı ama müzik için aynısını söyleyemeceğim. Şarkı dans edin diye bağırıyor resmen. Ama ne klipte ne de performanslarda 'dans adına' elle tutulur birşey gördüğüm söylenemez.

      Parça listesi bakımından pek bir değişiklik yapmama gerek kalmamış bu albümde. Ama yine de sıralamam şöyle: Beni bile yerinden oynatacak olan 'Hold It Against Me ve Till The World Ends' ile açılışı yapıyorum. Sonra duyduğum ilk andan itibaren kareografisini kafamda oluşturduğum 3. Single 'I Wanna Go' sonrasında ise albümün en taş şarkısı 'Gasoline'. Britney'in dans edememesine karşın bari ben edemiyorum insanları ettireyim temalı şarkıları 'Beautiful (Drop Dead)' ve kesinlikle solo albüm çıkarmasını istediğim will.i.am destekli 'Big Fat Bass' (ki bence 4. single bu olmalı). Ayrıca bu albümde şu iki şarkıya biraz mesafeli duruyorum ki şunlar: 'Seal It With A Kiss ve Trip To Your Heart', bu şarkıları da çözmüş değilim. Evet hareketliler ama ya birşeyler fazla ya da eksik. Tam farketmiş değilim bunlardaki büyüleri. Ve finali Britney'in görüp görebileceği yapıp yapabileceği en derin şarkılarla kapatıyorum: Öncesinde Trouble For Me; altyapısını falan bir kenar bırakırsak Britney'in bu şarkıyı söyleme tarzı çok kişisel geldi bana. Ve 'Circus' da benim için 'Lace&Leather' ne ise 'Femme Fatale' da da 'Inside Out ve Criminal' odur. Albümden tamamen bağımsız iki kale gibi bu şarkılar. Ki bence de gerçekten Britney'in yapmak istediği şarkılar bunlar. Böyle müzik yapmak istiyor, eğer sonraki veya bir sonraki albümde kesinlikle 'radyo dostu' yerine 'kişisel şarkılar' içeren bir albüm yapsa tam 12'den vuracak beni ve bence çoğu dinleyiciyi. Mesela Madonna bunu 'Ray Of Light' albümünde, Kylie 'Impossible Princess' albümünde yaptı. Ama hala Britney'den böyle bir hamle görmedim. Umarım sıradaki albüm böyle birşey olur. Deluxe versiyondaki şarkılara gelecek olursak kesinlike albüme alınması gereken şarkılar: 'Up N Down' ve I Love Rock N Roll'un çoçuğu sayılabilecek 'Don't Keep Me Waiting'. Ve 'How I Roll'u da haddinden fazla dinlememe rağmen o şarkıya katlanamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder