18 Haziran 2011 Cumartesi

'Loud' bir Rihanna patlaması...

     Daha 'Rated R' bombasının etkisi geçmemişken bir de üstüne üstlük 'Rated R'ın turnesi 'Last Girl On Earth Tour' devam ederken hızla hit makinesine dönüşen Rihanna, Önden 'Only Girl (In The World)'ü hemen ardından da 'Loud'u patlatıverdi. Bu sefer 'Rated R'ın aksine daha canlı, enerjik ve kesinlikle daha kışkırtıcı bir Rihanna vardı karşımda. Hem sözleri bakımından hem de müzikal anlamda biraz daha doymuş, olgunlaşmışa benziyordu. Altyapılar oldukça farklı ve güçlü. Ki imkanım olsa bu albümdeki 'California King Bed, Fading ve Skin'i alıp 'Rated R'a oradaki 'Rude Boy ve Hard'ı da Loud'a koyardım. Böylece Rated R'ın karanlık yapısı daha da güçlenmiş, Loud'un enerjisi de tavan yapmış olacaktı. Ama gençtir, yapar, umarım bir dahakine şaşmaz diyorum.



      'Dünyadaki tek kız ben mişim gibi hissetmeni istiyorum' diyor Only Girl (In The World) de. Aslında hareketli olmasına karşın bende hep hüzüne yol açmıştır bu şarkı. Gerçi Rihanna'nın söz bakımından daha şahane aşk şarkıları var ama Only Girl (In The World)'ün ayrı bir havası da yok değil. Albümdeki favorilerim ise; Only Girl, Man Down, Fading, Skin, Complicated ve sonradan keşfettim sadece Rihanna'nın piyano ile söylediği 'Love The Way You Lie'.
Ayrıca Man Down'un klibi de şahane. İlk başlarda bu şarkıyı sevmemiştim. Rum Pu Pu Bum'ı tekrarladığı yerler çok sinir bozucuydu ama klibini izleyince sempati duymaya başladım. Ama aynı şeyi 'California King Bed ve S&M için söyleyemeyeceğim. S&M'in klibinde bilmem kaç ülkede yasaklanacak kadar ne vardı yahu ?. Muz yemesi mi ? Yarı çıplak cinsel içerikli hareketler yapması mı ? E o hareketleri her zaman yapmıyor muydu ?

     Gelelim şarkı kritiklerine, yine şarkı listeleme durumu bu albümde de berbat. Bir tane hareketli bir tane yavaş şarkı dizme olayı bence çok saçma. Ki Loud'a da el attım ve benim listelemem şöyle; albümün süper enerjik ve kıçı başı ayrı oynatma garantili şarkılarını önce bir elden geçiriyoruz ki onlar şunlar oluyor; (Only Girl (In The World), S&M, What's My Name, David Guetta ile olan düeti 'Who's That Chick'i de ben bu albüme attım ve Raining Men). Bunlarla coşmuşken biraz da şarkıları söyleyebilmek için şu şarkılar geliyor; (Cheers - Drink To That, Man Down ve Complicated). Ve son olarak albümün ağır topları ile elimize kahvemizi ve yanında da sigaramızı alıp oturup eşlik ediyoruz; (Skin, Fading, California King Bed ve Eminem'siz piyano eşliğinde Love The Way You Lie).

Albümde hoşuma gitmeyen tek şarkı 'Raining Men'. Nicki Minaj'ın çok sırıttığı sesinden mi yoksa şarkının altyapısından mı o da değil de 'Raining Men' diye işaret ettiği 'Illumaniti'nin sahibinden mi rahatsız oldum bilmiyorum ama bu şarkıya ısınamadım. Bu arada küçük bir not şuan devam eden 'Loud Tour'a rağmen Rihanna sonbaharda 6. albümünü çıkarmayı planlıyormuş. Yahu kızım bir dur, bir dinlen... Gerçi Loud, Rated R'a göre daha çabuk sindirilebilir bir albüm ama  olsun yine de biraz 'özletse' kendini hiç fena olmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder