17 Haziran 2011 Cuma

'Rated R' bir Rihanna deliliği...

  Bu kızı yanlış hatırlamıyorsam 'Umbrella' klibinde 'şemsiyemin altında, şemsiyemin altında' diye bağırırken tanıdım. O dönem R&B sevdalısı biri olmadığım için pek dikkat etmemiştim. Rihanna ile asıl tanışmam işte bu deli albümün ilk single'ı 'Russian Roulette' ile oldu. Klibi izler izlemez oha! dedim. Bu kızda ses var. Hatta fazlası var. Direk internetten arattım ve Rated R'a kavuştum. Ve tabi sonrasında daha da bırakmam deyip iyice sarıldım albüme...

   



Albüm sonradan araştırıp dinlediğim 'Good Girl Gone Bad'e göre daha düşük tempolu ve kesinlikle daha sert şarkılardan oluşuyor. Şarkı sözlerine baktığımda ise daha oturmuş ve bana göre olmuş sözlerden ibaret. Özellikle 'Stupid In Love, Russian Roulette ve Photographs'...


Plak şirketlerinin veya sanatçıların albüm listesi oluşturma şeklini oldum olası sevmemişimdir. Bu yüzden şarkıları birkaç kere dinleyince ben kendim baştan dizmek zorunda kalıyorum. Ki Rated R'da da böyle oldu. Açılışı 'Mad House' ile yapıp hareketli R&B şarkılarını, ki şunlar (Rude Boy, Hard, Wait Your Turn ve Te Amo) aradan çıkardıktan sonra sıra geliyor albümde bayıldığım bombalara ki onlar da şunlar; (Photographs, Stupid In Love, Russian Roulette ve Rockstar 101) ile kendimden geçmişken iyice çoşup finali yapıyorum ki onlar da şunlardan oluşmakta; albümün müzikal açıdan en can alıcı kısmı ; (Fire Bomb, G4L, Cold Case Love ve The Last Song).

    Genel olarak hareketli ve dans şarkılarını isteyenleri bu albüm açmayacaktır. Onlar için bir sonraki albümü (Loud)'u öneriyorum. Bir önceki albüm olan 'Good Gone Girl Bad'e göre daha karanlık ve sert şarkılar var. Ama piyasadaki çoğu pop albümüne göre daha bomba bir albüm.Ayrıca bence bilindik rock albümlerine de meydan okuyor Rihanna'nın bu 'sert çığlığı'.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder